Jimmy-Shana-Mexico.reismee.nl

Dag vier

Dinsdag 8 april.

Vanmorgen al iets langer uitgeslapen (tot 8u, haha!) en dan naar een van de beste ontbijten die we hier al hadden, in buffetrestaurant Spice. Ik at er een omelet, gebakken spek, een gepocheerd eitje, een burrito, enzovoort. Ook een groen sapje van spinazie, waterkers en sinaasappel. Jimmy at van alles iets en dronk een mengelingsapje van vanalles en nog wat. Vreemd maar wel lekker!

Daarna hebben we ons aan het strand geïnstalleerd, gezellig onder een soort afdakje. Genieten van het ruisen van de zee! Jimmy had een korte refreshduik in het duikzwembad, want hij kon voor een prijsje mee gaan duiken in de speciale zoetwatergrotten hier in de buurt, maar dan moest hij de instructeur nu wel bewijzen dat hij nog kon duiken ('t was al zes jaar geleden). En wat bleek: het ging nog prima, dus hij mag mee volgende week dinsdag op een superdive in donkere grotten met allemaal stalactieten (ja papa, laat de woordspelingen maar al komen), georganiseerd door het hotel. Blijkbaar een unieke duikervaring, er zijn maar een paar locaties op de wereld waar zoiets kan! Dat wordt leuk voor hem (en voor mij, kan ik lekker een paar uur zonnen hehehe).

Tot een uur of vier hebben we dan lekker liggen luieren en zwemmen en dan zetten we een stapje in de straten van Playa del Carmen. We vonden een idyllisch plekje, buiten 't toeristische stuk, waar we een typisch Mexicaans biertje dronken (ja, ook ik!). Gezellig!

We moesten op tijd terug zijn ,want om 18u hadden we een eetafspraak in restaurant il pescatore, aangezien dat een redelijk populair restaurant is konden we er enkel zo vroeg een plekje krijgen. Wat een heerlijk diner! We hadden allebei heerlijke carpaccio en een romig tomatensoepje als start en daarna een zalmfilet voor Jimmy en ravioli met garnalen voor mij..

Terug in het hotel besloten we ons te wagen aan een paar spelletjes pool (ik verloor grandioos) en pingpong (gelijkstand). Toen we op de kamer waren bleek de jacuzzi weeral gevuld te zijn, ondanks het feit dat we dat niet hadden gevraagd en hadden we ook een fles cava om te consumeren. Helaas bleek de cava bij opening helemaal niet lekker dus besloten we van onze jacuzzi een cavajacuzzi te maken! Decadent, I know!!

Sebiets nog naar een hopelijk toffe show gaan kijken en dan zit de kans er in dat we nog es roomservice uitproberen voor een avondknabbeltje. Ah ja, een mens moet dat ook es testen he! Morgenochtend plannen we een roomservice ontbijtje op de kamer met alles erop en eraan, joepiejee!

Laat de reacties gerust komen, fijn iets van thuis te horen en ook van mijn poezebeestjes!

papa

hoi , verwende nesten ,
is het druk daar in jullie hotel ? veel Amerikaantjes zekers ? hier alles OK . La mamma is gaan slapen bij jullie poezen , gr ikke

mama

oma en opa zijn goed gearriveerd hoor. Gisteren was hier prachtig zomers weer en dus terrasje kunnen doen.
Je nikkie is een fleemkous (ligt eerst uren op me en daarna genesteld in mijn buik voor de rest van de nacht. Witje komt ook al af en toe haar lijfje duwen voor aaitjes maar meestal gaat ze ergens anders slapen (in je kleerkast :-) )
Ze stellen het dus goed die twee. Eten wel niet zoveel maar zijn levendig genoeg!
Gaat wel rap he, zit al halverwege je reis en is gevlogen , allee hier toch.
Tot volgende week

en zeg maar tegen jimmy dat hij voorzichtig moet zijn in die grotten als hij gaat duiken he want klinkt nogal gevaarlijk!