Jimmy-Shana-Mexico.reismee.nl

Dag drie

Maandag 7 april

Vandaag was ik zoals steeds (ahum) vroeg wakker, om 7 u nog wel! Een beetje blijven liggen tot ook nummer 2 wakker was en tegen 9 u zaten we aan het ontbijt. Wat een tegenvaller in vergelijking met gisteren. Deze keer het à la carte ontbijt genomen bij restaurant Pelicanos (aan het water). Mijn plat: gepocheerde eieren op een bedje van chilisaus, Jimmy een omelet met rode salsa. Klinkt goed, nietwaar? De realiteit: twee gestorven eieren op mijn bord, die al een tijdje naar de hemel waren gegaan, op een bedje van groene zure kots en met wat onherkenbare prakjes ernaast. Jimmy's omelet was wel oké maar smaakte naar niks. Daar gaan we dus niet meer ontbijten! Het roomservice ontbijt klinkt veel beter, mmmmmmmmmmmmm dat valt te overwegen!

Daarna een uitgebreide wandeling door het stadje gemaakt en de Mexicaanse supermarkten afgeschuimd naar zonnecrème (die die wij meehebben blijkt op één of andere manier niet uitsmeerbaar en geeft je de "spook van de opera"-look die mama wel nog zal herinneren van onze Bali-reis). Als je hier in het toeristische stuk iets zoals zonnecrème koopt betaal je ook de toeristische prijzen, dus wij op zoek naar de winkels van en voor de Mexicanen. God zij geprezen dat ik Spaans kan trouwens, dat kwam hier al veel van pas! Uiteindelijk een goed verstopte mega-winkel gevonden die (toevallig toch?) ook effectief Mega heette. En hoera, wat bleek: de zonnecrème die wij wilden stond in promotie, per product dat je kocht kreeg je er naar keuze eentje gratis bij. Dus joepiejee wij zijn weer voorzien van crèmekes voor onze tere huidjes. Bij Jimmy is het echt nodig, heb hem nog nooit zo'n goede lookalike zien doen van 'n kreeft. De zonnecrème van gisteren bleek brol te zijn, die die we nieuw kochten is veel beter en het kwam ook mede doordat het hier superhard waait en je dus totaal niet doorhebt dat je verbrandt. Zelfs ik met mijn factor 50 om de vijf minuten heb het moeilijk om m'n perzikenhuidje veilig te houden, ai ai!

Dan een paar uurtjes zwembad en teusjes tot we het beu waren en dan een lange wandeling gaan maken over de Quinta Avenida, de toeristische boulevard waar je om de vijf voet lastig gevallen wordt van "make special price, come look in my shop" en waar ze regelmatig doorzagen ook na een vriendelijk "no gracias". Wel vermoeiend! Ook hebben we ons laten verleiden door de Burger King, ah ja, Jimmy's natte droom! En wel voor een ongelofelijke prijs: nog geen 9 euro voor drie hamburgers (waarvan 1 in menu met frietjes en drank) en 10 chicken nuggets. Zot! Voor die prijs heb je in België welgeteld 1 menuutje en that's it. Da's een meevaller zeg! Ook even ter info: Tot nog toe zijn we nog maar 7 keer aangeklampt om drugs te kopen, weinig hé! Tis altijd Jimmy die vriendelijk aangesproken wordt: sigarets? something stronger? wanna get high? cocain?? lsd? exstacy?

Tof he! Ahum...

Daarna een drankje gedronken in een lokale bar, elk een kokosnoot, de mijne puur en die van Jimmy met een likje alcohol in :D! Wel afzetterij, zodra je zit komen ze een foto trekken met je drankje en bieden je die foto achteraf aan op een flesje goedkope tequila gekleefd, voor een "good price". Yuck. Dan rekenen ze ook nog onverwachte kosten bij op de eigenlijke rekening en er klopte ook al iets niet met het teruggeven van het geld. Conclusie: buiten je hotel proberen ze je af te rippen bij 't leven. Weer een lesje geleerd (en die foto hebben we voor alle duidelijkheid dus niet gekocht, duh :P).

Nu liggen we redelijk dood op bed te wachten tot we mogen gaan eten in de Maria-Marie, het populairste restaurant van dit hotel. Spannend :D

Aanvulling om 23u34 's avonds: heerlijk gegeten! Zie foto's, echt lekker. Daarna de show gaan bekijken, spectaculair met een vrouwmens in van die hoge opgehangen doeken al kronkelend, een aantal paaldansers en paaldanseressen en sexy dansjes, rrr! Toen we in de hotelkamer terugkwamen bleek de jacuzzi weer gevuld te zijn met alles erop en eraan. Heel vreemd, want ik had vanmorgen een briefje gelegd om hem tegen 18 u te vullen en toen was het leeg (dacht dat het kamermeisje het vergeten was), maar blijkbaar is 18 u hier hetzelfde als 22 u. No problem!

mama

amai, dat klinkt alsof jullie al twee weken weg zijn! Geniet er maar van he daar. Met jullie thuiskroost is alles dik in orde hoor. donderdagnacht ga ik daar weer slapen dan kan nikkie weer heel de nacht in mijn armen slapen haha de sloeber. 't witje is wel nog beetje kat uit boom aan t kijken maar zal wel beteren.
Leuk, zo die verhaaltjes van wat jullie daar allemaal meemaken dus blijf maar bloggen!!!!
Intussen ook zonnige groetjes van heel het thuisfront